DIY: Flowy skirt

 ( Whoop whoop. Mul oli good hair day, nii et pidin pilti tegema, attention whore nagu ma olen).

Kell on 4 öösel ja mida paremat mul ikka teha on, kui teile DIY tutorialit. Kuna kevad on tulekul ja ilmad lähevad soojemaks ( aga see on siiski Eesti, nii et kes teab), siis varsti on aeg oma jalad ära poleerida ja seelik selga tõmmata. Minu lemmik sellel hooajal, kuigi juba eelmise kevade lõige, aga siiski on eest lühike tagant pikem ingellikult hõljuv seelik, mis kõndides tuules lendelb ( ja see tõesti näeb kõndides vapustav välja.) Kindlasti hoogsamad moeblogide lugejad ja tumblri ninad on seda lõiget igal sammul juba kohanud, kuid kuna meil poodides seda väga ei pakuta või siis on teibaga pähe hinnad mõtlesin, et äkki on kellegil tahtmis ise selline endale valmis nokitseda.
Seda pole väga raske teha, aga nõuab veidike aega ja nokitsemist. Tutorial on küllaltki keeruline ja  kohati pisut arusaamatu, nii et pane hoolega tähele kõiki punkte ja kui midagi segaseks jääb, siis kirjuta kommentaaridesse ja ma üritan seal veel seletada.

Seda seelikut kandsin ma oma kallis sõbranna Linda sünnipäeval ( LINK tema blogisse). Ja aega selle tegemiseks läks mul umbes 2 h ( arvestades sellega, et ma olen nobenäpp).

Nüüdseks on mul neid seelikuid juba kolm. Ühte kandsin Eesti Laulu poolfinaalis ja teise tegin oma sünnipäevaks. Viimasest üritan laupäeval pilti ka teha.

Selle kanga ma sain Abakhanist, kaalukastist ja maksis umbes 4€.

Kanga tüki suurust ma ei täpselt ei tea, aga 1.5m X 2m peaks olema piisav. Tahad volüümikamat? Võta rohkem riiet ja tee pihakohta voldid.

Kui on ilge tahtmine hakata kohe nokitsema, aga tundub, et ikkagi on liiga keeruline või pole lukku, siis saad teha selle pihakoha ka kummiga AGA lukuga on ilusam!


                 D I Y  :  F L O W Y   S K I R T




V A J A   L Ä H E B :

* Riiet ( Kunstsiid) u 1.5m X 2m
*Lukku ( Soovitavalt peitelukku ja kui on liiga pikk, siis saab lühemaks lõigata.) 
* Mõõdulinti või mingit pikemat paela,
*Kääre ( Soovitavalt teravaid, sest nüride kääridega on võimatu midagi ilusat saavutada!)
*Nööpnõelu,
* Välgumihklit! Mitte tikke, kui sa just mingi tulejumal ei ole.
*Õmblusmasinat
*Seebi kildu või õmbluskriiti ( Kui sul pole veel väga täpne käsi võid lõikamisjooned seebiga ette joonistada. Ei, mitte vedelseebiga vaid ikka tahke valge seebi killuga. Ma tean, et see on obvious, aga sa ei kujuta ette ka, mida mult mõnikord küsitakse.)


P R O T S E S S:


1. Laota riie KAHE KORDSELT põrandale ( See on tähtis! Murra see keskelt pooleks, nii et see oleks kahe kordselt.)  Murdmis serv on pildil vasakul, lahtine serv paremal. Kui sa paned riide teistpidi ja teed joonised nii nagu pildil , siis on sul seljataga lõhik ja kui see kinni õmmelda, siis ei jää üldsegi nii ilus.

Seeliku tegemiseks on vaja, kas mõõdulinti või mingit paela, sest sa pead ära mõõtma oma pikkuse pihast põrandani ja pikkuse pihast põlvedeni ( võib ka natuke üleval pool põlvi olla.) 

Mõõda ja märgi riidele ära oma pihakoht ( see on see väike kaareke pildil riide vasakul alumises nurgas). Kui soovid võid selle veidi suurema teha ja hiljem seelikule mõned voldid sinna moodustada. See lisab volüümi ja veelgi lendlevust.  Järgmiseks jällegi võta mõõdulint ja mõõda ära oma pikkus pihast põlvedeni ja märgi see riidele.  Sellest saab sinu seeliku esimene pool. Siis mõõda ära oma pikkus pihast põrandani ( kui kannad kontsasid lisa ka kontsa kõrgus, kuigi seelik võiks olla maast paar cm üleval pool, et see mustaks ei läheks.) See pikkus kanna riidele pihakoha kaare tipust kuni seeliku alumise servani. nüüd tõmba kaarekujuline joon seeliku esiosa alumisest äärest kuni seeliku tagumise osani.

NB!  Seeliku seljaosa peab jääma kinniseks see tähendab, et välja lõigatud tükk PEAB olema ÜHES TÜKIS! ( Kui ei ole, siis sa ilmselt oled oma joonise teinud riidele peegelpildis.)

Nüüd, kui sa oled täiesti kindlat veendunud, et su lõige näeb välja selline nagu minu pildil, lõika see välja. 

Sellest osast, mis su seelikust järgi jäi tuleb nüüd pihik.


Nüüd peaks su seelik väljanägema selline. Pildil märkisin roosaga ära punktiiri, mida mööda sa seeliku esiosa kinni pead õmblema. AGA hold your horses, me pole veel selle osani jõudnud.


2. Loodan, et sul jäi nüüd veel riiet ikka natuke järgi ka. Eeldades, et see osa mille sa ära lõikasid on piisav pihaosa tegemiseks. Selleks mõõda ära oma pihakoht + 3 cm( õmblus varu) ja murra mõõdulint pooleks ehk need kaks riba, mida sa nüüd lõikama hakkad on kumbki pool sinu pihaümbermõõdust. Ka need ribad on topelt riidest ehk siis riie on pikkupidi pooleks murtud, et need jääksid kahe kihiliselt. Kui sa oled riide juba topelt pannud, siis selle laius võiks olla umbes 10 cm. ( Ehk kui sa ühe nensest laiali tõmbad on see 20 cm lai ja pool sinu piha ümbermõõtu pikk.)

Nüüd teeme nii, et su seelik ära ei hargneks, sest see riie narmendab hullemini, kui mõne väikese poisi põlved.

3. Võta välgumihkel ja kergelt sulata kõik ääred sellega üle. HOIATUS! Ära oma seelikut põlema pane. See ei tohi leeki külge võtta vaid lihtsalt kergelt äärtest sulama.Lihtsalt kergelt leegiga ääred üle silitada ja sellest piisab. Kui näed, et juba kusagile väike jõnks sisse sulab oled sa, kas seda liiga kaua ühe koha peal hoidnud või on su leegiheitja liiga võimsaks sätitud.

SEE PILT ON ILLUSTREETIV! Sa pead kõik suuremad narmad ennem kääridega ära lõikama. Mina tegin seda alles peale pildi tegemist.

Kui see kohe kuidagi välja ei tule võid ääred sik-sakiga üle õmmelda, aga siis jäävad ikkagi mõned narmad ja see pole nii ilus+ väga raske on õmmelda ja seelik võib pärast õmblustest rebeneda.



4. Nüüd õmble kõigepealt need kaks pihaosa kokku ( jah need kaks riba, mida ma nii püüdlikult seletasin, et on kahe kordselt ja 20 cm X su pool su piha ümbermõõtu). Nüüd võta need lahti, et need poleks enam pooleks murtud ja õmble kaks otsa omavahel kokku. Mitte rõngaks vaid üheks pikaks ribaks. Nüüd murra see pikkupidi kokku nii nagu varem, et riie oleks kahe kordselt ja ÕMBLUS JÄTA  RIIDE SISSE POOLE! Ja õmble see piki mõlemat serva kinni. Vaata pilti, seal on nooletga näidatud, ma tean mu jutt on pisut segane.


5. Aseta oma seelik põrandale laiali ja võta see riba mille sa just õmblesid. Pane see nööpnõeltega mööda pihajoont seeliku külge ja õmble kinni. Kui su seeliku osal on pihakoht liiga suur tee sellele mõned voldid sisse. Õmble see kinni mööda seda joont, mis on pildil noolekesega tähistatud. ( Nüüd saad teha oma seelikule esimese proovi ja selle endale ümber panna.)

Loodan, et sobis. Muidu on jama majas.


6. Nüüd võta oma lukk ja mõõda ära, kui pikalt see su seeliku külge läheb ja märgi see koht ära.  Õmble seelik eest kinni nagu pildil roosa punktiiriga näidatud.


Lihtsalt pilt näitamaks, et ma õmblen ( ma ei tea, miks ma selle üldse tegin.)


7. Nüüd hakkame lukku külge ajama ja see võib nõuda natuke harjutamist, et see õigele poole jääks. Kui sa lukku nõeltega kinnitama hakkad, siis alusta luku ülemisest otsast. Pane see TÄPSELT seeliku pihiku ülemise servaga kohakuti. Hoia lukku pingul nagu pildil, et see krousi ei jääks.  Luku õmbluse osa peab lõpuks jääma seelikule sisse poole. Pane see nõeltega kinni ja vaata kuidas jäi.


 Lukk peaks lõpuks jääma nii nagu pildil. ( Vaata ka alumist pilti.) Kui luku nagadega osa jääb alguses seeliku õigele poolele ( sinna poole, mis selga pannes jääb väljas poole) siis sa teed ilmselt asja õigesti.


Õmblema hakates peaks see välja nägema, sii selline.


8. Nüüd, kui su lukk on lõpuks külge õmmeldud ( loodan, et läks ilma suuremate raskusteta, kuigi let's be honest, see on minugli kõige raskem osa.), siis võid sellele teha kind of  peiteõmbluse? või midagi taolist, mina ei tea ma pole professionaal, ma lihtsalt teen nii. Anyway ma panen nõeltega riide luku külge kinni ja üritan selle sinna vahele ära peita ning õmblen seeliku õigelt poolt piki lukku äärt veel ühe korra üle. Luku otsa kinnitan veel ühe põiki õmblusega nagu pildil näidatud ( muidu jääb see kiskuma)

Kui sa nüüd vaatamata mu imelikkudele kirjavigadele ja segasele jutule midagi aru said, siis peaks sul olema seelik, mis näeb välja midagi taolist :




Nüüd mõned pildid Linda sünnipäevast.

Nuiasin kooki 

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Ceyron Louis

Hi! I'm Marley. I create stuff

    Blogger Comment
    Facebook Comment

8 comments:

  1. Ülimalt ilus seelik! Teeks endale ka, aga ma nii lühike, et vaevalt, et see mulle sobib :D

    ReplyDelete
  2. Oh, super seelik on! Õnneks sain su tekstist aru..et hakkan ka lähiajal omale kevadsuvist seelikut tegema :D

    H.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh väga tore kuulda:) Kui valmis, siis näita mulle ka :)

      Delete
  3. Sexy hair day! Väga kena.
    Seelik muidugi ka väga armas. Tubli töö.

    ReplyDelete
  4. su juuksevärv on super ilus! ja seelik on ka väga äge :D

    ReplyDelete
  5. homme ostan riide ja hakkan õmblema, super ilus! :)

    ReplyDelete